suzannemeinsma.reismee.nl

Voorbereiding

  • Book a flight
  • Take a backpack and put some essential things inside
  • Get lost

Lieve familie, vrienden, kennissen, collega’s en nieuwsgierigen,
Nog maar een kort nachtje slapen en dan is het weer zover: Azië.

In eerste instantie had ik deze blog aangemaakt voor mijn tijd in Thailand en Indonesië waar ik twee jaar geleden, vijf maanden verbleef voor mijn studie Small Business & Retail Management. Als ik nu de blogs teruglees schaam ik me toch wel iets voor mijn niet hebbende 'blogtalent' en met mijn nutteloze feitjes en onwetendheid van de landen en de mensen daar. Maar ach, leuk voor later zeggen mijn ouders.

Inmiddels is het diploma hiervan op zak en ben ik zoals ik in mijn scriptie omschreef in het voorwoord: klaar om de weide wereld in te gaan.

Naja klaar om de weide wereld in te gaan kan je op meerdere manieren opvatten. Voor mij betekent dit nog niet om een vaste baan te vinden met een functie waar ik voor gestudeerd heb. Natuurlijk is dit ook mijn uiteindelijke doel, maar eerst wil ik wat van de wereld zien en ook blijven doen. Juist nu is het moment om het te kunnen doen om voor een langere tijd weg te gaan. Net klaar met school, geen huis (ik heb mijn kamer in Groningen vorige week met pijn in mijn hart op moeten zeggen 'er gaat voor mij ook niets boven Groningen') geen vaste vriend, dus niets of niemand waarvoor ik thuis moet blijven. Wie mij al van kinds af aan kent weet dat dit altijd al op mijn TO DO list stond. In elk vriendenboekje waarin ik heb geschreven staat dat ik later een wereldreis wil maken, reisleidster wil worden op alle plekken van de wereld of op een reisbureau wil werken. Dit was ook de reden dat ik eerst de studie Hospitality & Tourism Management heb gevolgd waardoor ik op twee reisbureaus hebben kunnen werken. Ook kwam het in elk Sinterklaasgedicht weer terug die allemaal bewaard zijn.

Met mijn ouders en later met vrienden reisde ik altijd al Europa door. Twee jaar geleden was mijn eerste kennismaking met Azië endat is mij heel goed bevallen! Toen ik terugkwam in juni 2015 had ik al besloten dat ik snel weer ging sparen om een volgende reis te plannen.

Nu, op twee weekjes na twee jaar geleden, reis ik weer naar Bangkok waar we een paar dagen verblijven. We hebben niets geboekt, behalve een doorreisticket naar Myanmar, om aan te geven dat we binnen 30 dagen Thailand weer uit gaan, ‘we zien wel wat er op ons pad komt ‘is een beetje onze motto.

Ik heb het telkens over ‘we’ want ik ga samen met twee vriendinnetjes (en oud-studiegenootjes) Aniek en Renee rondreizen door Azië. De planning is: Myanmar, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisië en de Filipijnen. Waarschijnlijk zullen daarna onze wegen scheiden omdat de plannen van ons dan verschillen. Mijn plan is om na Azië door te vliegen naar Australië om werk te vinden (wat maakt mij niet uit) om vervolgens weer te kunnen rondreizen door Australië en wie weet Nieuw-Zeeland). Er is eigenlijk maar 1 ding wat mij kan tegenhouden om naar Australië te gaan en dat is geld.. tsja zonder dat kan je gewoon niets. Mijn bedoeling is om aan het einde van mijn reis in Azië alvast rond te kijken voor werk in Australië.

Afgelopen week druk gehad met allerlei afspraken met lieve vrienden en familie die op bezoek kwam. Gisteren en vandaag nog de laatste dingen gedaan zoals uitzoeken hoe mijn nieuwe camera werkt, pasfoto’s maken, boardingpass printen, op YouTube opzoeken: ‘hoe pak je slim je backpack in’ etc.

Afgelopen dagen heel veel berichtjes, spraakberichtjes, kaartjes, cadeautjes en knuffels gekregen van iedereen! En vaak te horen gekregen hoe knap dat ze het van mij vinden dat ik dit ga doen! Super lief!

Morgenochtend om 11:45 uur vliegen we vanaf Düsseldorf (Duitsland) naar Helsinki (Finland) om vervolgens verder te vliegen naar Bangkok. Ik zal proberen om af en toe eens een ‘blogje’ te schrijven, al hoewel ik vast meer zal doen met Facebook en Instagram.

Voor nu: tot in Azië :)
Liefs, Suus

Reacties

Reacties

Nicole

Super leuk om te lezen. Ga je volgen! Genieten !

rinze

afgezien van het feit dat het wijde wereld is en niet weide, ( wat een pietje precies lol ) wens ik je heel veel reisplezier.

ymie pebesma

Lieve Susanne,
Heel veel pezier en ik kijk uit naar de blogs,

Martin en Karin

Heel veel plezier, Suzanne.

Maak er wat moois van!

Melissa

Super leuk! Ik ga zeker af en toe je facebook checken! Enjoy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!