suzannemeinsma.reismee.nl

Einde in zicht... :(

Hoihoi,
Lange tijd niks van mij laten horen, I know! Sorry! Ik heb het echt heel druk gehad met reizen en met school en andere leuke dingetjes wat heel druk was waardoor een Blog schrijven er niet van kwam. Ik wist van te voren dat er punt zou komen dat ik het niet meer bij zou houden haha, naja nu dus! Op aandringen van sommige, hier toch nog een blog.

Ik zal heel kort afgelopen maand vertellen (alleen de weekendjes vertel ik, de rest vertel ik in Nederland wel, want de helft zal ik nu ook wel vergeten) omdat ik nu ook weer op het punt sta om naar Tanah Lot (tempel in het water) te gaan met Karlijn, Toby & Michiel.

Met Nina & Nikita en een vriendin van Nikita die haar kwam opzoeken zijn we naar het zuiden gereden op de scooter om daar ‘ Dream Land Beach’ te bezoeken, dit moet een heel mooi strand zijn! En ja dat klopt! Om er te komen moest je met een trap onder een soort grot door en daarna kwam je aan bij het strand. Het was een heel piep klein strandje en daardoor zat het er ook bomvol (beetje vergelijkbaar met het Nederlandse strand als het daar eens mooi weer is). Hier hebben wij ons 2 dagen vermaakt. Het scheelt dat ik nu met een paar dames op pad waren die net als ik snel bruin worden en niet na een uur al uit de zon moeten, hihi (ik bedoel dit niet lullig naar sommige andere toe hoor).

Door de week had ik afgesproken met Rolf, een jongen uit Groningen die 9 maanden door Australie heeft rondgereist. Nu reist hij de laatste 4 maanden door Azie en was daarom ook 2 weken in Indonesie. Super leuk om al zn verhalen te horen! Dat lijkt mij ook wel wat, Australie.. (eerst maar even sparen).

Niet gedacht, maar naast dat er een suuper grote spin in ons hotel rondliep was er ook een slang van een meter in ons hotel! Een meisje hield altijd haar huisgenootje voor de gek met een nep vogelspin en nu dacht ze dat ze haar voor de gek hielden! Ze wou de slang oppakken en toen zag ze dat hij bewoog! Ieel! Het was echt een grote slang en ik vraag me af hoe hij ooit daar boven in de hotelkamer is gekomen omdat altijd de deuren dicht zijn!

Voor school zijn we naar Bali Village geweest. Bij Bali village hebben we de rijsvelden bezocht en hebben we zelfs mee kunnen helpen met het planten van rijst. Vervolgens hebben we traditioneel Indonesiche eten gehad, heerlijk! Dit hebben wij de week er na ook gedaan bij Lonny. Lonny had vroeger een tv programma in Nederland, Lonny’s keuken of zo iets?! Ik ben het vergeten maar waar hij altijd Indonesiche gerechten maakte. Onze ouders moesten het wel kennen zeiden ze. Maar goed, hij heeft sinds een aantal jaar weer een Restaurant in Bali waar we weer heerlijk Indonesiche eten hebben gehad.

Gili Trawangan
Met Femke, Aniek, Karlijn & Renee ben ik naar Gili Trawangan geweest. Een eiland dicht bij het grotere eiland Lombok.Alles gaat hier via paard en wagen (ja, echt!) scooters en auto’s zijn verboden op het eiland. Wat niet verboden is zijn de ‘mushrooms’ die ze overal verkopen op het eiland.. terwijl Indonesiche er de doodstraf op heeft staan, vreemd! We verbleven in een soort van hostel waar de douche buiten stond, ja we moesten buiten douchen. Naja dat vraagt om ‘problemen’ en ik heb daarom ook gezellig gedoucht samen met een super grote kakkerlak, naakslak, twee grote spinnen en een salamander J. Van de anderen kregen we te horen dat het op Bali spoelde, wij hadden gelukkig mooi weer en hebben de hele dag lekker gechillt bij een resort aan het strand maar zagen ook in de verte hele zwarte wolken voorbij komen. Helaas aan het einde van de middag moesten wij er ook aan geloven en daarom hebben wij een hot stone massage en een pedicure genomen. Voor de rest hebben we nog een fiets gehuurd om het eiland een beetje te verkennen, waaronder de bekende schommels in het water op Gili (foto’s staan op Facebook) en hebben we lekker bij het strand gelegen voordat de boot weer vertrok naar Bali.


Nusa Lembognan
Omdat we een drukke week achter de rug hadden besloten Aniek, Karlijn en ik naar het rustige eilandje Nusa Lembognan te gaan. Eigenlijk is er gewoon niets te beleven op het eiland, dus zochten wij op internet het mooiste (en ja ook wel aardig duur voor hier) resort op die ze er hadden. Het hele weekend hebben we heerlijk op het resort geleefd, we zijn er niet eens van af geweest haha, erg eigenlijk! Maar we hielden ons voor dat we echt moesten bijkomen van school, wat hebben we het ook zwaar;p.

Vlak voor de defense heb ik nog afgesproken met Erwin, een oud collega van me 5 maanden lang stage loopt bij een Reisbureau op Bali. Een hapje en een drankje gehad op een zitzak op het strand in Seminyak en mn dag was weer compleet ;d.

Na een week lang hard werken om alles af te krijgen hadden wij op maandag 15 juni hadden wij onze ‘defense’ van onze marketingplan waar we in totaal 5 maanden mee bezig zijn geweest. Ik was behoorlijk zenuwachtig, maar we hebben het gehaald met een 7.7! :D:D. Na onze defense konden we dan eindelijk zeggen: VAKANTIE! Iedereen greep zich daarom ook meteen aan het bier, haha!

Lombok
De volgende morgen ben ik direct met Karlijn naar Lombok afgereist. Na bijna 8 uur reizen kwamen we aan in Lombok, hehe. We hebben direct een scooter gehuurd en zijn de buurt een beetje gaan verkennen. We hebben een route uitgestippeld en zijn de morgen er na op de scooter gestapt en alle mooie stranden uit de buurt gaan bezoeken. Wauw, dit waren echt hele mooie stranden! Lombok is nog niet zo bekend onder de toeristen en is daarom sowieso heel rustig, maar de stranden waren gewoon compleet leeg. Ze vertelden wel al dat de toerisme hier steeds meer op gang komt, dus over een paar jaar zal dit wel weer de nieuwe badplaats worden, helaas, maar voor nu zag het er echt heel mooi uit.
We hebben lekker door getourt en hebben nog veel mooie stranden gezien. Aan het einde van de middag zijn we bij Novotel geweest, een mooi resort aan het water om daar nog wat te eten en te chillen. De volgende morgen zijn we naar ‘ Sasak Village’ geweest. Dit is een klein traditioneel dorpje (in totaal zijn er 9 dorpen geloof ik). Deze mensen hebben verder niks met de buiten wereld te maken. Ze mogen alleen maar trouwen met mensen die ook in zo’n ‘ village’ wonen en hebben geen idee hoe oud ze zijn. Ze doen alles met de hand en hebben pas sinds 3 jaar electriciteit van philips omdat de directeur van philips langs is geweest en hun wou sponseren. Leuk en schattig om te zien, alleen weten ze heel goed hoe ze met toeristen om moeten gaan om aan hun geld te komen, maar ach je kan het ze ook niet kwalijk nemen. De terugreis op de boot dachten we lekker op het dek te kunnen zitten om nog wat te zonnen maar de golven waren zo hoog waardoor alles nat werd, koud dat ik het had haha! We zaten zeiknat terug in de taxi naar ons hotel.

Na dat we terug kwamen van Lombok heb ik heel snel gedoucht omdat ik om 17:30 afscheid moest nemen van de eersten die weer naar Nederland zouden vertrekken. De volgenden dag vertrokken nog meer waaronder ook mensen waar ik veel mee om ging. Niet leeeuk!!! . Ook niet heel gek, aangezien je 24/7, vijf maanden lang met elkaar hebt doorgebracht en je daarom natuurlijk een band met mensen opbouwd en vrienden maakt.

Steeds meer mensen gingen terug naar Nederland of Duitsland of reizen door naar andere landen in Azie. Afgelopen dagen allemaal ‘ afscheidsdiners’ gehad waaronder vanavond er ook weer 1 op de planning staat. Zondag avond vliegen Karlijn, Fenna, Peter, Daisy en ik (degene die ik dan ken) in het zelfde vliegtuig weer terug naar Nederland waar ik totaal geen zin in heb! Het is leuk hoor om iedereen weer te zien, maar ik denk dat ik na een week in Nederland weer heel erg heimwee ga krijgen naar mn leven hier en het klimaat hier. Maar goed, deze 5 maanden kan ik maar weer in mn zak steken! Ik ga de laatse paar dagen nog lekker genieten van het strand, van het eten en van alles hier & Ik zie jullie weer in Nederland! XXXX

We travel because we need to, because distance and difference are the secret tonic to creativity. When we get home, home is still the same, but something in our minds has changed, and that changes everything… – Bye Thailand – By Bali



Reacties

Reacties

gea

Suus geniet ervan. Hier is het nat en koud de zomer begint pas echt als jij thuis komt zegt Piet Paulusma. Fijne dagen goede reis weer terug naar ons dikke knuff. Rinze en Gea????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!